راهبردهای درمانی زمانی كه وجود ضعف ومشكل در ادراك ، حافظه ، دقت ، توجه ، تمیز وتوالی دیداری است:
1- تعدادی كارت سفید به اندازه ی10×7 تهیه كنید. كلماتی را كه با حروف (غ - ق) (ت - ط) (ز- ظ - ض - ذ) (ث – س – ص) (ع) در درس وجود دارند را انتخاب كرده با ماژیك سیاه رویكارت به صورت درشت و خوانا بنویسید.(حروفی كه در بالا بدان اشاره شد با رنگ قرمزنوشته شوند)دو كارت را به كودك نشان دهید ، از او بخواهید كلمات را بخواند ، كارت ها را پنهان كنید و از او بخواهید كلماترا به ترتیب تكرار كند و بعد در هوا ، روی میز شن، روی میز و . مراحل بعدی دردفتر خود بنویسید.
درباره این سایت